Grzegorz Slomka
Sales support
+48 600 091 176
We are closed now
09/02/2018,
Decydując się na użycie flagi do celów promocyjnych, reprezentacyjnych lub komunikacyjnych będziemy mieli do wyboru szeroką gamę materiałów flagowych, technologii graficznych, metod wykończenia i akcesoriów/nośników dla flag. Z grubsza można zestawić te parametry jak w poniższej tabeli – jak jednak dokonać prawidłowego wyboru?
Jeśli mamy jasność co do celu w jakim ma być flaga wykorzystana sprawa nieco się uprości.
Przykładowo: dla wielkoseryjnej produkcji prostej grafiki na flagach które rozdamy za darmo punktom sprzedaży najlepszym kompromisem będzie flaga ok 2-3mkw powierzchni wykonana z lekkiej dzianiny poliestrowej zadrukowanej techniką sitodruku i obszytej w uniwersalny sposób z 5-6 karabińczykami. Do takiego produktu nie dodaje się z reguły żadnych nośników (masztów) ani akcesoriów. W tabeli przykład ten zaznaczono czerwonymi znakami.
Jeśli z kolei myślimy o eleganckiej ekspozycji np. w gabinecie prezydenta wtedy najlepiej sprawdzi się ok. 1,5 mkw powierzchni flaga wykonana z 3-warstwowego materiału zadrukowanego techniką cyfrową, wykończonego w ozdobny sposób i zaopatrzonego w eleganckie maszty z podstawami. Ten produkt oznaczono na czarno.
Popularne beachflagi w niewielkiej ilości z przeznaczeniem na eventowe dekoracje można wykonać w różnych technikach, na różnych materiałach, trzeba jednak pamiętać o zaopatrzeniu się od razu w odpowiednie maszty i podstawy mocujące nasze flagi do podłoża, przykładowy zestaw oznaczono w tabeli na zielono.
Warto poprosić o pomoc personel producenta, z pewnością pomoże nam dokładniej dobrać parametry jeśli czegoś nie jesteśmy pewni.
Kiedy parametry są ustalone pozostaje zrobić rozpoznanie cenowe na rynku wysyłając te same informacje kilku wiodącym producentom. Z reguły konieczne do dokonania wyceny są takie informacje jak wymiary flagi, materiał, grafika (ilość kolorów/powierzchnia zadruku/rastry), ilość sztuk flag, sposób wykończenia, ewentualne nośniki/akcesoria lub ich brak.
Oprócz cen, warto wziąć pod uwagę doświadczenie producenta, jakość wydruku (w tym ostrość krawędzi, kolory i tzw. przedruk czyli czy po obydwu stronach kolory są tak samo silne) oraz ewentualne dodatkowe aspekty takie jak certyfikowana technologia/materiały czy jasne zasady użytkowania, gwarancji i serwisu. Certyfikaty mogą być szczególnie ważne jeśli chcemy wydruków używać podczas imprez masowych (nawet przed wniesieniem prywatnie 1 flagi na mecz piłkarski możemy zostać poproszeni o np. certyfikat trudnopalności), zaś jasne warunki gwarancji, użytkowania i serwisu uchronią nas przed zniszczeniem flagi wskutek zaniedbań. Nie ma dzianin/tkanin zdolnych wytrzymać stałe niekorzystne zewnętrzne warunki atmosferyczne, dlatego opowieści o 24 czy nawet 12 miesięcznej bezwarunkowej gwarancji możemy śmiało włożyć między bajki.
Dobrze dobrane parametry flag, atrakcyjny projekt i wysoka jakość produktu pomoże podnieść prestiż naszej marki, uhonorować naszych gości lub po prostu dać się rozpoznać w gąszczu innych reklam.
Grzegorz Słomka, grzegorz@flagi.pl, 600091176